31.05.2012 г.

Жените движат онлайн търговията

Знаете ли че 85% от регистрираните онлайн потребители в САЩ са жени?
Този факт беше изнесен наскоро от авторитетната социологическа агенция Nielsen. За съжаление не съм попадал на подобна статистика за Европа, но нещата едва ли са много по-различни.
Жените доминират в покупките дори на стоки, които сме свикнали да отнасяме в сферата на интересите на мъжете. Например 66% от купувачите на компютри през интернет са жени.
При стоките за дома, този процент вече достига 91%.
Само за миналата година в САЩ, жените са похарчили близо $20 трилиона за онлайн покупки. Сигурно мнозина вече мислят как да пренасочат рекламните си бюджети към най-посещаваните женски сайтове...
Чудесно! Но бъдете внимателни.
91% от жените смятат, че авторите на рекламите изобщо не ги разбират!
Само 1 от всеки 3 интервюирани признава, че си е купила нещо през последните 12 месеца, защото е била привлечена от реклама.
Не знам дали това е точно така, но е факт че жените, както между другото и мъжете, не вярват много на рекламите.
Кое тогава ги кара да купуват?
Ето още малко информация:



Тази картинка ни показва кои са темите, разисквани онлайн (в блогове, форуми, социални мрежи ...)
В цели 17% от всички постове или коментари се говори за конкретно намерение за покупка.
Т.е. хората обичат да споделят за покупките си с приятели.
Хората ли казах? Е добре, 69% от тези хора са жени. И ето за какви стоки най-често става дума:


Как изглежда това говорене?
Да вземем например популярната най-вече в САЩ социална мрежа Twitter. Между другото това е мрежата, която в най-голяма степен стои в основата на решението за покупка при американците.
Авторите на проучването са се постарали да извадят няколко примерни туита:



Осевен в Twitter, жените обичат да споделят за покупките си в блогове и форуми.
Това обаче рядко са корпоративните блогове и форуми, които компанията-продавач на продукта поддържа.

Какво следва от тази информация?
1. Не можете да направите успешен онлайн-бизнес, без да познавате добре психологията на най-голямата ви таргет група - жените.Започвайте да четете книжки по женска психология, или си наемете хора, които са навътре в материята.
2. Вашият онлайн бизнес не би бил достатъчно успешен, ако не присъствате активно в поне 10 форума или блога, които вашата целева аудитория обича да чете.Направете си проучване и си регистрирайте профили във всички тези форуми. Следете всички мнения и коментари, засягащи вашия бранш и ненатрапчиво подсказвайте за себе си.
3. Стимулирайте клиентите си да споделят за покупките си в социалните мрежи. Корпоративната Ви Facebook страница (Twitter account) никога няма да свършат тази работа толкова добре.

2 коментара:

  1. От книжките едва ли ще разберете същността на жените. Поканете си за съдружник ЖЕНА!

    ОтговорИзтриване