13.06.2012 г.

Facebook като бизнес



Ако сте Facebook потребител, със сигурност сте получавали много предложения да харесате една или друга страница.
Вероятно сте си задавали въпроси като:
- Защо по дяволите е създадена тази страница?
- Кому е нужна?
- Как е възможно 100,000 души да харесват това?
Има определена група хора, които се занимават професионално със създаване и поддръжка на подобни страници. За тях това е бизнес.
Тук правя уточнението, че не става въпрос за корпоративните страници, при които е ясно кой и защо ги прави.
Говоря за страници от типа "Няма да повярвате...", "Защо се случва на мен...", "Да поставим рекорд на Гинес..." и т.н.
Сигурно си мислите, че никога не бихте кликнали върху "Like"-бутона на подобна страница.
И аз си мислих така. После погледнах в списъка с нещата, които харесвам и установих че съм харесал точно 7 (седем) такива страници.
Именно на това залагат и техните създатели. Публикувайки неуморно забавни историйки, снимки, вицове..., те очакват чрез някой от вашите приятели тези постове да стигнат до вас. И докато се усетите, вече сте харесали съответната страница.
Естествено след 5 минути вече сте забравили за това.
По този ненатрапчив начин, някои от тези страници набират 6-цифрен брой фенове. Когато говорим за България, сами преценете каква огромна аудитория е това. И тук страницата вече се превръща в бизнес.
Авторите започват да предлагат "платени публикации" в тези страници.
Тарифите все още са доста минимални, и от опит мога да кажа, че това в момента е един от най-ефективните инструменти на онлайн-маркетинга.
Как се създава и поддържа такава страница?
В началото са инвестициите:
1. Трябват ви креативни хора, които да постват интересни материали. Понякога върши работа и принципа copy-paste от други интересни сайтове, но все пак някой трябва да прави селекцията.
2. Следващата стъпка е хората да научат за страницата. Естествено че ще поканите първо приятелите си, но ако разчитате само на тях, могат да минат години, докато наберете внушителен брой фенове. За да ускорят процеса, авторите на страниците прибягват до онлайн реклама. При добре таргетирано послание, можете да очаквате около 0,10 лв. разход за привличане на 1 нов фен. При 1,000 лв. бюджет - това са около 10,000 фена.
След като достигнете тази бройка, вече можете да залагате на вирусен маркетинг.
Най-успешните създатели на такива страници дават няколко прости съвета:
1. Поствайте денонощно. На всеки 30-60 минути трябва да имате нов интересен материал.
2. Не прекалявайте с платените реклами. Правете ги интелигентно.
3. Следете кои материали се харесват най-много и кои най-малко, за да планирате бъдещите си пубикации.

Няма коментари:

Публикуване на коментар