21.05.2012 г.
Изкуството да се продава онлайн
Забелязал съм че различните експерти разбират понятието "интернет маркетинг" доста различно. Програмистите например ще ви убеждават, че най-важния елемент на онлайн маркетинга е т.нар. SEO. Рекламните агенции ще ви кажат - Забравете за SEO, рекламата върши по-добра работа! Тук се намесват PR-експертите, за които истинския онлайн маркетинг е в социалните мрежи, форумите и новинарските сайтове, където потребителите по правило се отнасят с повече доверие към информацията, която им се поднася. Аз предпочитам да гледам на интернет маркетинга като на изкуство да се продава онлайн. Няма значение дали ще продавате продукт, услуга, информация... В този смисъл, за мен интернет маркетинга е не просто микс от всиччки посочени по-горе елементи, а е цялостна философия за успешни онлайн продажби.
Най-важното за една фирма, стартираща дейността си в интернет е:
1. Да изгражда систематично своя имидж, печелейки все-повече доверието на таргет аудиторията, на която продава. Имиджът на една компания в интернет е не само нейния сайт (естествено че трябва да бъде с добър дизайн, интуитивен интерфейс и добре оптимизиран), но и цялостното и поведение в мрежата.
2. Да съумее да позиционира и промотира продукта си така, че той да бъде различен от всички останали, продавани в мрежата. Това не е проста задача, но ако вие не можете да си отговорите на въпроса - С какво вашия продукт е по-добър? - Как очаквате това да направят потребителите?
3. Да комуникира с клиентите си по начин, който да ги провокира да купуват повече, но без да им се натрапва.
В тази комуникация се включва и възможността на клиента да зададе въпрос или получи безплатна консултация в момента, в който това му е нужно. Ако не можете да осигурите онлайн чат система на сайта си, поне отговаряйте на мейлите, мненията във Фейсбук и коментарите във форумите/блоговете в разумен срок.
4. Да намери правилния подход, чрез който да стимулира доволните си клиенти да споделят удовлетвореността си със своите приятели. Няма измислена реклама, която да е по-ефективна от това.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар