Знаете ли че 85% от регистрираните онлайн потребители в САЩ са жени?
Този факт беше изнесен наскоро от авторитетната социологическа агенция Nielsen. За съжаление не съм попадал на подобна статистика за Европа, но нещата едва ли са много по-различни.
Жените доминират в покупките дори на стоки, които сме свикнали да отнасяме в сферата на интересите на мъжете.
Например 66% от купувачите на компютри през интернет са жени.
При стоките за дома, този процент вече достига 91%.
Само за миналата година в САЩ, жените са похарчили близо $20 трилиона за онлайн покупки.
Сигурно мнозина вече мислят как да пренасочат рекламните си бюджети към най-посещаваните женски сайтове...
Чудесно! Но бъдете внимателни.
91% от жените смятат, че авторите на рекламите изобщо не ги разбират!
Само 1 от всеки 3 интервюирани признава, че си е купила нещо през последните 12 месеца, защото е била привлечена от реклама.
Не знам дали това е точно така, но е факт че жените, както между другото и мъжете, не вярват много на рекламите.
Кое тогава ги кара да купуват?
Ето още малко информация:
Тази картинка ни показва кои са темите, разисквани онлайн (в блогове, форуми, социални мрежи ...)
В цели 17% от всички постове или коментари се говори за конкретно намерение за покупка.
Т.е. хората обичат да споделят за покупките си с приятели.
Хората ли казах? Е добре, 69% от тези хора са жени. И ето за какви стоки най-често става дума:
Как изглежда това говорене?
Да вземем например популярната най-вече в САЩ социална мрежа Twitter. Между другото това е мрежата, която в най-голяма степен стои в основата на решението за покупка при американците.
Авторите на проучването са се постарали да извадят няколко примерни туита:
Осевен в Twitter, жените обичат да споделят за покупките си в блогове и форуми.
Това обаче рядко са корпоративните блогове и форуми, които компанията-продавач на продукта поддържа.
Какво следва от тази информация?
1. Не можете да направите успешен онлайн-бизнес, без да познавате добре психологията на най-голямата ви таргет група - жените.Започвайте да четете книжки по женска психология, или си наемете хора, които са навътре в материята.
2. Вашият онлайн бизнес не би бил достатъчно успешен, ако не присъствате активно в поне 10 форума или блога, които вашата целева аудитория обича да чете.Направете си проучване и си регистрирайте профили във всички тези форуми. Следете всички мнения и коментари, засягащи вашия бранш и ненатрапчиво подсказвайте за себе си.
3. Стимулирайте клиентите си да споделят за покупките си в социалните мрежи. Корпоративната Ви Facebook страница (Twitter account) никога няма да свършат тази работа толкова добре.
От книжките едва ли ще разберете същността на жените. Поканете си за съдружник ЖЕНА!
ОтговорИзтриванеНапълно съм съгласен! :)
ОтговорИзтриване